راهنمای خرید پیانو

كوك پيانو و مشاوره خريد پيانو

راهنمای خرید پیانو

۱۵ بازديد

 

راهنمای خرید پیانو می تواند به تمامی



نوازندگان حرفه ایی و غیر حرفه پیانو کمک شایانی کند . به دلیل آن که بسیاری از افراد به هنگام خرید پیانو با شک و تردید و هم چنین معضلات خاصی رو به رو می شوند ، بنا بر این راهنمای خرید پیانو می تواند با بیان نکات کلی ، بسیار اثر بخش باشد .

خرید پیانو و نکات مربوط به آن :


برای خرید پیانو ،  حتما به نکات ذیل توجه فرمایید :


اولین نکته ایی که می توان در راهنمای خرید پیانو بیان کرد ، داشتن صبر و حوصله برای انتخاب یک پیانو مناسب است ، علاوه بر این موضوع مشورت کردن با افرادی که در این زمینه متخصص هستند و سر رشته دارند ، می تواند به شما کمک بسیاری کند تا شما یک انتخاب مناسب داشته باشید . حال نکات بسیار مهم تری نیز وجود دارد که در زیر به آن ها خواهیم پرداخت :



خرید پیانو




1.  برند و شرکت تولید کننده پیانو :


شرکت تولید کننده و کشوری که در آن  مونتاژ می شود یکی از مهم ترین مسائلی است که در هنگام خرید پیانو ، باید به آن توجه داشته باشید . به جرئت می توان گفت که کیفیت پیانو انتخابی توسط شما به برند پیانو و شرکت تولید کننده این ساز بستگی خواهد داشت .
لازم به ذکر است که توجه به تقلبی ( fake ) نبودن برند ساز یک اصل اساسی می باشد ، به عنوان مثال برخی از شرکت های سود جو  اقدام به ثبت برند های نزدیک به نام برند های مطرح جهان با اختلاف چند حرف و شباهت زیاد در لوگو می نمایند  که تشخیص این موضوع توسط کارشناس مجرب پیانو امکان پذیر می باشد . در این خصوص باید عنوان شود :

 به راهنمای خرید پیانو که توسط استادان ارائه می شود ، توجه بسیاری داشته باشید ، به دلیل آن که خرید یک ساز مناسب و با کیفیت ( مخصوصا ساز گران مانند پیانو ) نیاز به اطلاعات کامل و کافی در برند های موجود در بازار را دارد و بهتر است در این مورد با کارشناسان مشورت داشته باشید .

2.  کنترل کردن قسمت های مهم پیانو :


یکی دیگر از مهم ترین نکاتی که در هنگام خرید پیانو باید به ان توجه داشته باشید ، چک کردن و کنترل کردن قسمت های مهم پیانو می باشد که آثار ضربه یا ترک در آن قسمت ها وجود نداشته باشد . باید بیان شود که در صورت وجود آثار ترک ، ضربه و خرابی در قسمت های مهم ساز ، ممکن است در هنگام نواختن پیانو ، نوازنده را با محدودیت هایی رو به رو کند و هم چنین از طول عمر ساز پیانو بکاهد . حال ممکن است که بسیاری از نوازندگان پیانو نتوانند به درستی قطعات و قسمت های خاص پیانو را کنترل کرده و ایرادات مخصوص به آن را در یابند . بنا بر این بسیار مهم است که در این مورد با کارشناسان با تجربه مشورت کنید و به راهنمایی آن ها توجه داشته باشید .



راهنمای خرید پیانو



لازم به ذکر است که عدم وجود ترک یا آثار ضربه در قسمت های مهم و حساس ساز مثل کنترل می شود :

  • •  ( sound bord ) صفحه رزنانس
  • •  (pine block ) محفطه نگه دارنده پین ها
  • •  ( Deck ) ستون های چوبی زیر پین بلاک
  • •  ( structure ) صفحه چدنی


از دیگر موارد مهمی که در کنترل کردن اجزای پیانو باید رعایت شود به صورت زیر می باشد :

  • 1)   عدم وجود خط و خش های عمیق خصوصاً در ساز های کارکرده در قسمت فریم یا چارچوب بیرونی سازی .
  • 2)   کلاویه ها ( کلید ها )  باید نسبت به هم کاملاً منظم و هم سطح قرار گرفته و فاصله بین کلاویه ها باید کاملا برابر باشد .
  • 3)   بعد از فشار دادن یک کلاویه باید کلیه اقدامات مکانیکی که توسط action  پیانو صورت می‌گیرد با کمترین سر و صدا بوده و رفتار مکانیکی کلیه چکش ها و دمپر ها اعم سرعت اصابت چکش بی سیم، فاصله ای که چکش در زمان پایین  نگه داشته شدن کلاویه از سیم دارد، برگشت چک کش و هم چنین عمل کرد صحیح دمپر ها باید در تمام کلاویه ها و قسمت های action  برابر باشد .
  • 4)   نوک تمامی پین های ساز که سیم به دور آن ها پیچیده شده باید نسبت به هم کاملا هم سطح بوده و هیچ گونه آثار ضربه یا ساییدگی شدید روی آن ها نباشد و هم چنین می توان هم جهت بودن پین ها از لحاظ قرار گرفتن لبه ها ( پره ها ) را از ویژگی های یک ساز سالم دانست .
  • 5)  رنگ سیم ها در قسمت بم ساز  که از جنس برنج می باشد و قسمت های میانی و زیر ساز  که نقره ای رنگ هستند باید کاملا براق ، و عاری از هرگونه اکسیده شدن و تغییر رنگ باشد .
  • 6)  چکش ها باید در یک سطح و کاملاً منظم نسبت به هم قرار داشته باشند .
 
 
پیانو

 



راهنمای خرید پیانو آکوستیک و دیجیتال


کسانی که می خواهند به تازگی به آموزش پیانو و یادگیری این ساز بپردازند ، با مسئله بسیار مهمی مواجه هستند که باید پیانو آکوستیک تهیه کنند یا پیانو دیجیتال ؟


باید بیان شود که اگر به تازگی ، یادگیری پیانو را شروع کرده اید و در نواختن این ساز حرفه ایی نیستید ، بهتر است که از انواع پیانو های دیجیتال استفاده کنید . پیانو های دیجیتال به نسبت پیانو های آکوستیک قیمت مناسب تری دارند و یک انتخاب مناسب برای شروع نواختن پیانو می باشد .  البته لازم به ذکر است که برای خرید پیانو دیجیتال نیز باید به نکات ویژه ایی توجه داشته باشید تا بتوانید ساز مناسب خود را انتخاب کنید .


اگر مدت زمانی از یادگیری پیانو شما می گذرد و شما با اصول و قواعد پیانو آشنا شده اید ، می توانید پیانو آکوستیک را تهیه کرده تا به طور حرفه ایی تر به نواختن پیانو بپردازید ، نکته بسیار مهمی که درباره پیانو های آکوستیک وجود دارد این است که :


صدای آن ها نسبت به پیانو های دیجیتال بسیار رسا تر است و بسیاری از نوازندگان پیانو ، احساس بهتری به هنگام نواختن با پیانو آکوستیک خواهند داشت . پیانو های آکوستیک به دلیل آن که در ساخت آن ها از قطعات مکانیکی بسیاری استفاده شده است ، به دوره های کوک پیانو و هم چنین رگلاژ پیانو نیاز دارد .

مشورت با کارشناسان البرز پیانو :


شما می توانید با توجه به راهنمای خرید پیانو کارشناسان البرز پیانو ، ساز مد نظر خود را تهیه کنید و از نواختن آن لذت ببرید . لازم به ذکر است که در صورت عدم آگاهی و تخصص لازم حتما از وجود یک متخصص مجرب تحت عنوان کارشناس خرید پیانو  استفاده نمایید ، به دلیل آن که کارشناس تجربه لازم را در این خصوص دارد و در صورت بروز هرگونه مشکل باید جواب گو باشد .
در کل کارشناسی خرید ساز ، به هنگام تهیه هر سازی بسیار مهم و ضروری می باشد ، به دلیل آن که در صورتی که ساز با مشکل مواجه باشد تشخیص این موضوع فقط بر عهده کارشناسان با تجربه است .
در آخر پاسخ گویی به تمام سوالات و ابهامات شما با افتخار توسط کارشناس این امر از ساعت ۹ صبح تا ۱۰ شب ، همه روزه از طریق تماس با شماره های درج شده در وب سایت البرز پیانو و هم چنین مراجعه به قسمت پرسش و پاسخ سایت انجام پذیر می باشد .

تلفن تماس : 09124908647


نویسنده : وب سایت البرز پیانو

خرید پیانو یک تصمیم مهم است که نیازمند دقت و توجه به نکات کلیدی است. در این روند، برخی نکات حیاتی وجود دارند که باید مورد توجه قرار گیرند. از اولین نکات خرید پیانو که باید در نظر گرفته شود، نوع پیانو است. آیا شما به دنبال پیانو دیجیتال هستید یا علاقه‌مند به پیانوی آکوستیک هستید؟ هر یک از این دو نوع دارای ویژگی‌ها و مزایا و معایب خود هستند. همچنین، نیازمندی‌های صوتی، فضای قرارگیری و بودجه شما نیز در انتخاب نوع پیانو تأثیرگذار است. علاوه بر این، مهم است که پیش از خرید، پیانو را تست کنید و صدای آن را بشنوید. این به شما کمک می‌کند تا کیفیت صدای آن را ارزیابی کنید و مطمئن شوید که با ترکیب بدنه و کلاویه‌ها راضی هستید. همچنین، حتماً از فروشنده یا فنی‌های متخصص نظر بگیرید تا در انتخاب بهترین گزینه برای نیازهای شما کمک کنند. در نهایت، اطمینان حاصل کنید که شرایط گارانتی، خدمات پس از فروش و تامین قطعات یدکی نیز به شرایط شما منطبق است. با رعایت این نکات، مطمئن خواهید بود که پیانویی را انتخاب کرده‌اید که به بهترین شکل با نیازها و ترجیحات شما سازگاری داشته باشد.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.